Leer je medewerkers assertief communiceren: open en oplossingsgericht. In de assertiviteitstraining in Essen scherpen we de communicatieskills aan.
Stuur ons via dit formulier een bericht en we contacteren je zo snel mogelijk terug. Samen met jou vinden we dé uitkomst voor je uitdaging.
Een sterk team dat soepel op elkaar inspeelt, creëer je niet in een-twee-drie. Durven sommige medewerkers hun ideeën niet in de groep gooien? Zijn anderen dan weer dat tikkeltje te direct? Blijft proactief en eerlijk communiceren – zonder schuldgevoelens – een pijnpunt in de ploeg? Dankzij een hands-on assertiviteitstraining in Essen staan jouw collega’s sterker in hun schoenen. In een intensieve opleiding krijgen ze de juiste technieken en vaardigheden in de vingers om assertief te communiceren. Een boost voor hun zelfvertrouwen!
Door in Essen assertieve vaardigheden met assertiviteitstraining aan te leren, wordt de persoonlijke ontwikkeling gestimuleerd. Het team kent de verschillende communicatiestijlen en kan zich flexibel aanpassen om een constructieve dialoog op gang te brengen. Er ontstaat een gemeenschappelijke taal, waardoor meningen, gevoelens en inzichten vlot worden uitgewisseld. Medewerkers houden meer rekening met elkaar, denken oplossingsgericht en streven bewust naar een win-winsituatie. Eventuele moeilijke reacties worden moeiteloos opgevangen, zonder mentale terugslag. Teamleden komen dichter bij zichzelf en slagen erin hun eigen grenzen te bewaken.
Je wordt een tevreden klant. Net als LIDL, FOPAS en AUSY die je voorgingen. Je kan de kmo-portefeuille inzetten. Vlotte organisatie via 1 contactpersoon bij Obelisk. Je persoonlijke trainer is beschikbaar voor, tijdens en na de assertiviteitstraining Essen. Obelisk als leerexpert met rijke ervaring in Learning and Development. We denken mee na over jouw vragen rond assertieve communicatie. Format op maat: zowel klassikaal, online als blended zijn mogelijk. We verzamelen praktijkoefeningen met situaties uit de leefwereld van je medewerkers. Natraject met extra oefeningen en tools. Een diepe integratie van assertieve communicatie in het team.
De inhoud van de assertiviteitstraining Essen wordt aangepast aan de noden van jouw team. Dit brengen we in kaart tijdens de intake. We geven alvast een overzicht van mogelijke thema’s: Wat is assertiviteit en wat houdt assertief communiceren in? Wat zijn de verschillende communicatiestijlen? Hoe wordt er momenteel gecommuniceerd? Onderscheid maken tussen feiten en interpretaties in gesprekken. De impact van de eigen communicatie op het individu en op anderen. Omgaan met remmende gedachten en durven assertiever zijn. Spreken vanuit jezelf, zonder te veralgemenen of te beschuldigen. Eigen grenzen leren stellen en helder aangeven. Positief, assertief taalgebruik, met oog én oor voor de mening van anderen. Feedback geven met aandacht voor de eigen emoties. Leren omgaan met andere opinies.
Een assertiviteitstraining in Essen vormt in elke sector een meerwaarde. Van arbeiders, over schoonmaakhulpen, tot bedienden: stuk voor stuk profielen die de assertieve vaardigheden kunnen aanwenden in hun werkrelaties. Maar dat betekent niet dat we elke branche over dezelfde kam scheren, integendeel. Onze trainers zorgen steeds voor een aangepaste coaching, passend bij de professionele leefwereld van jouw team.
De eerste stap is een intake met de organisatie en de medewerkers. Aan de hand van dit kennismakingsgesprek wordt het leerproces van de deelnemers alvast gestart. Daarnaast stellen onze trainers leerdoelstellingen rond assertiviteit en een leerprogramma op dat aansluit bij de dagelijkse realiteit van de deelnemers. Dit programma wordt hierna voorgesteld en besproken.
Een opleiding bij Obelisk is steeds een combinatie van ervaringsgericht leren, sociaal leren en leren van binnenuit. Een assertiviteitstraining Essen kan een halve dag tot enkele dagen omvatten en is doorspekt met realistische casussen, opdrachten, checklists en tools. Je kan kiezen voor een klassikale, online of blended vorm. Dit wordt allemaal samen met jou als opdrachtgever vormgegeven.
We stellen enkele stappen voor waarmee de deelnemers de geleerde assertieve vaardigheden omzetten naar de praktijk. Bijvoorbeeld in de vorm van wekelijkse tips, een intervisiemoment of de opvolging van een actieplan.