Leer je medewerkers zelfzeker omgaan met àlle soorten klanten.

In deze training wordt er meteen
geoefend op klantgericht gedrag.

Een aangename klantenervaring maakt het verschil. Een persoonlijk aanpak op de klantenservice zie je in de bedrijfsresultaten. Maar het is een uitdagende job: te langdradige gesprekken, lastige klanten en openlijke klachten.

Ondersteun je team daarom met een opleiding die hen meteen vaardiger maakt. Onze trainers stellen een opleiding op waarbij er direct geoefend wordt op klantgericht gedrag. Zo worden jouw medewerkers zelfzeker in het omgaan met àlle soorten klanten.

"De oplossing? Je medewerkers de juiste vaardigheden aanleren voor een klantgerichte attitude."

De impact van deze opleiding op jouw klantendienst:

  • Klantengesprekken worden sneller afgerond.
  • Het aantal ‘lastige klanten’ neemt aanzienlijk af.
  • De klantgerichte attitude wordt ontwikkeld bij je medewerkers.
  • Snellere inschatting van de klantennood.
  • Beter inspelen op de nood van de klant.
  • Toename van zelfvertrouwen bij de medewerkers op de klantendienst.
  • Merkbaar positief effect op de klantengesprekken.
  • Tools en checklists waar de medewerkers op kunnen terugvallen, nog jaren na de opleiding.

Dit mag je verwachten van
een opleiding bij Obelisk:

  • Vlotte organisatie via 1 contactpersoon bij Obelisk.
  • Je persoonlijke trainer die beschikbaar is voor, tijdens en na het leertraject.
  • Obelisk als leerexpert met rijke ervaring in Learning and Development. We denken mee na over jouw leervragen.
  • Format op maat: zowel klassikaal, online als blended zijn mogelijk.
  • We verzamelen praktijkoefeningen met situaties uit de leefwereld van je medewerkers.
  • Na-traject met extra oefeningen en tools .
  • Een diepe integratie van de klantgerichte attitude in het team.
  • Je wordt een tevreden klant. Net als LIDL, FOPAS en AUSY die je voorgingen.
  • Je kan de KMO portefeuille inzetten.

"LIDL zocht naar een diepe verankering van klantgerichtheid in hun afdeling klantenservice." Lees de volledige case.

klantgerichtheid in verschillende sectoren

Deze opleiding is specifiek voor klantenmedewerkers in een bedrijfscontext. Of dat nu via de telefoon of face to face is. Vraag je offerte en we doen ook een voorstel voor jouw medewerkers. We ontwikkelden deze opleiding klantgerichtheid bijvoorbeeld reeds voor:

  • horeca personeel;
  • schoonmaakpersoneel;
  • IT support medewerkers;
  • management assistants en
  • de klantenservice van een grote retailer.

En we kunnen dat ook voor jouw sector. Onze trainers zorgen steeds voor een aangepaste training, passend bij de professionele leefwereld van jouw team.

Inhoud van de training:
steeds op maat

De inhoud van de opleiding klantgerichtheid wordt aangepast aan de noden van jouw team. Dit brengen we in kaart tijdens de intake. We geven alvast een overzicht van mogelijke thema’s:

"Steeds rustig kunnen blijven, de klant in de juiste richting sturen, het juiste antwoord klaar hebben en empathie kunnen tonen waar nodig.
Geen lastige klanten meer, het kan!"

  • Waaruit bestaat een klantgerichte attitude en hoe integreer je deze in de klantendienst?
  • De positieve impact van een goede customer experience.
  • Hoe herken je verschillende soorten klanten?
  • Verschillende klantennoden: welke zijn er en hoe herken je ze.
  • Op een gepaste manier reageren op iedere klant.
  • Omgaan met gefrustreerde, boze, emotionele of zelfs agressieve klanten.
  • Een goede balans creëren tussen informeren, structuur bieden en empathie tonen in het klantengesprek.
  • Klantencommunicatie via de telefoon.
  • Gepast reageren op klachten.

Zo ziet de samenwerking er uit:

Obelisk icoon studiekeuzebegeleiding

Voortraject

De eerste stap is een intake met de organisatie en een intake met de medewerkers. Aan de hand van de intake wordt het leerproces van de deelnemers alvast gestart. Daarnaast stellen onze trainers leerdoelstellingen en een leerprogramma op dat aansluit bij de dagelijkse realiteit van de deelnemers. Dit programma wordt hierna voorgesteld en besproken.

Obelisk icoon loopbaanbegeleiding

De opleiding

Een opleiding bij Obelisk is steeds een combinatie van ervaringsgericht leren, sociaal leren en leren van binnenuit. Onze volledige visie op leren lees je hier. Een training kan een halve dag tot enkele dagen omvatten en is doorspekt met realistische casussen, opdrachten, checklists en tools. Je kan kiezen voor een klassikale, online of blended vorm. Dit wordt allemaal samen met jou als opdrachtgever vormgegeven.

Obelisk icoon sollicitatiebegeleiding

Verankering en opvolging

We stellen enkele stappen voor die ervoor zorgen dat de deelnemers het geleerde omzetten naar de praktijk. Bijvoorbeeld in de vorm van wekelijkse tips, een intervisie moment of de opvolging van een actieplan.

De trainers

Profielfoto van Goele, trainer bij Obelisk.

Goele Vanhelmont

Profielfoto van Sander, trainer bij Obelisk.

Sander d’Huys

Profielfoto van Laura, trainer bij Obelisk.

Laura Krause

Vraag maar raak

Is dit dé opleiding voor jouw medewerkers? Wil je graag bekijken hoe we deze opleiding op jullie maat kunnen vormgeven?

Stuur ons via dit formulier een bericht en we contacteren je zo snel mogelijk terug. Samen met jou vinden we dé uitkomst voor je uitdaging.

ik wil meer info over deze opleiding!
Bedankt, we hebben je bericht goed ontvangen.
Je mag binnenkort een antwoord van ons verwachten.

Mocht er in de tussentijd nog iets zijn, laat gerust iets weten.

Met warme groeten,
Het Obelisk team
Oops! Er ging iets mis bij het invullen van het formulier.